Kayaking Climbing Trekking Running Bike Winter Race Family Creativity

Hispaania, 2010

El Chorro

El Chorro asub Hispaania lõunaosas, 50km kaugusel Malaga nimelisest linnast.

Hispaania El Chorro

Tegemist on ühe äärmiselt populaarse sportliku stiili kaljuronimise piirkonnaga, mis on Euroopas üks esimesi selleks otstarbeks kasutusele võetud aladest.

Hispaania El ChorroEl Chorro ise on vaid üks väike armas küla, kus rongijaama kõrval asuvas poes müüakse teile aiast korjatud värskeid ja magusaid apelsine. Kaljuronimise mõistes on aga El Chorro piirkond suhteliselt lai mõiste, haarates enda alla nii ühes kui teises suunas mitmekümne kilomeetri kaugusele ulatuva piirkonna.

Valdavalt on tegemist 1 pitchi (pitch = köietäis) pikkuste radadega, kuid leiab ka 2-pitchi ning sõltuvalt piirkonnast on ka 5-6-8 pitchi pikkuseid Big Wall stiilis seinasid.

Abdalajis piirkond

Meie Kajaga võtsime alustuseks Abdalajis nimelise kalju, kuna seal oli teistega võrreldes lihtsamaid radasid – sõrmede, käte ning jalgade töö peab ju meelde tuletama. Kergemad rajad tähendasid meile siis sportliku kategooria klassifikatsioonis 4, 5, 5+ radasid. Seda on esimeseks päevaks piisavalt.

Esimesed ronimised

Mäletan oma esimest kaljuronimist (mitte autoturu Astang, vaid ikka päris kaljut pean silmas), mil päeva lõpuks said käed sellist ebatavalist koormust, et näpud tõmbusid iseenesest krampi, mis omakorda on äärmiselt ebameeldiv kogemus – nimelt peab teise käega krambis näppu täie jõuga välja sirutama, et randmelihast vabastada. Huvitaval kombel oli ka seekord nii – kuid taas õnneks ainult esimesel päeval.

Mulle tundub, et esimesel päeval toimub ronimine väga kramplike asendite ja tohutut jõudu oma üleval hoidmiseks rakendava kehaga.
Etteruttavalt võin öelda, et kolme nädala lõpuks tundsin ennast ääretult plastilisena, vajades keha ülalhoidmiseks vaid minimaalselt kaljuõnarust. Kaja ütles selle kohta, et ma liigun kergelt nagu tantsija seinast üles. Käed ja jalad on lahti ning töötavad sujuvalt igas suunas hetkekski peatumata, pidevalt liikudes.

Saabumise päeval jõudsime teha kolm rada: Bano de tierra (5), BuBu (4) ja Fasi terinnal (5+). Mõnda neist ronisime mitu korda üles-alla, ei hakanud lihtsalt köit teise kohta tõstma.

Teisel päeval ronisime Lefty (5+), November Rain (5), Barre que barre (5) ja El valle (5). Kaja teatas teise päeva lõpuks, et tema käed on täitsa lödid.

El Chorro, puhkepäev

Puhkepäev oli plaanis sisustada ühe tõeliselt vahva Via Ferrataga, mille kaudu pääses uutele kaljuronimispiirkondadele.

Hispaania El Chorro

Olime oma vööde, kiivrite, julgestusotste jms. vajalikuga matkanud Via Ferrata algusesse kui kohtusime seal inglastega, kellega vesteldes saime aimu, et käesolevaks hetkeks on antud Walkway (koht mille kaudu siis Via Ferrata läks) on millegipärast forbidden tsooniks kuulutatud ja seal võib meid tabada trahv kuni 600EUR.

Samal ajal ilmusidki eemal kaljudel nähtavale 4 politsei mundris ronijat, kes hakkasid parasjagu alla laskuma. Seega antud piirkonnas omab politsei päris head ronimisvarustust ja on koolitatud seda ka kasutama. Kõrvalasuval pildil ongi need 4 politseiniku parasjagu seinal.

Meil oli tohutult kahju sellest, kuna kirjelduste järgi oleks sealt kanjonist Via Ferrata stiilis läbiminekul oodanud meid ees paar väga ilusat piirkonda. Teine variant piirkonda pääsemiseks oli läbi rongitunneli, mis samuti omas 600EUR suurust piletit (ehk trahvi) ning kolmas variant oli suhteliselt pikk matkarada üle mägede. Viimast me siiski kasutama ei hakanud.

Frontales

Võtsime suuna El Chorro Frontales piirkonda ja puhkasime niisama järgmiste päevade plaane tehes.

Amptrax

Arvasime, et oleme juba piisavalt “kõvad” ja läheme multi-pitch rajale. Amptrax (6a) nimeline marsruut, maksimumpikkusega 8 pitchi. Etteruttavalt ütlen, et tegime neist esimesed kolm. Peale seda olime jõudnud oma köite ja varustusega sellisele kõrgusele, et probleem polnud tol hetkel enam mitte füüsiline vaid pigem psühholoogiline.

Selgus, et ka kõrgusega harjumine vajab aega ning organiseerisime endale selleks korraks laskumise alla tagasi. Iseenesest olime ronimise mõttes jõudnud vaid 70-80m kõrgusele, kuid asja tegi tunduvalt huvitavamaks (loe: kõrgemaks) see, et punkti kust me ronimist alustasime, tuli samuti mööda 2-3 klassi rada 100-150m tõusta. Seega kokkuvõttes olime ikka päris mitmesaja meetri kõrguse vaatekohaga.

Gabi, Putifero

Kuna Amptraxi tegemine käis meil kiiremini kui esialgu plaanisime, jäi meil aega teha kaks lahedat 1-pitchi pikkust rada.

Hispaania El Chorro

30 meetri kõrgused Gabi (6a) ja Putifero (5+) olid parajalt väljakutsuvad kuid veidi ka rasked rajad. Ronisime mõlemal rajal mitu korda.

Turon

Päev Turon piirkonnas möödus samuti ronimisliigutuste saatel.

Hispaania El Chorro

Floja y pendulona (5+), Coxy’s Climb (6a+) ja Acossa y derribo (6a, 2 pitchi) olid ilusad puhta kaljuga rajad ning suutsid meid köita terveks päevaks.

El Torcal

Edasiseks oli meil plaanitud ronimispäev El Torcal kaljudel, mis aga ilma tõttu päädis päris toreda matkarajaga, keset müstilist pannkookidena üksteise peale laotud kaljurüngaste segadikku 1200m kõrgusel.

Hispaania El Chorro

Värvi lisas meie trekkingule see, et kõik see toimus tihedas udus ning kalju sinu kõrval kord ilmus ja siis jälle kadus tontlikult nagu mõnes iidses nõiduslikus paigas, kus tuleb varandus kätte saada ja mingil juhul ei tohi vales kohas kaljut puutuda või muidu tõkestatakse su tee välja.

Loja

Suund sisemaa poole, Loja piirkonda, kus Vahemerest tingitud udu ja vihma võimalused väiksemad.

Hispaania El Chorro

Kaks rada suutsid meie aja täielikult sisustada. Treprorzaz (5+) ja Danza prima (6a+). Esimene neist on küll 5+, kuid rada oli naljakalt poolviltu üles ning kogu aeg negatiivse garniisi all. See tegi ronimise kohati päris keeruliseks ning juhtus ka mitu lahtikukkumist. Seda suurem oli aga rahulolu ülesjõudmisest.

Lahkumine Hispaaniast

Loja piirkond jäi meie teel just sellisesse kohta, kust oli paras võtta suund 1000km kaugusel oleva Terradets kaljuronimispiirkonnale, mis asub Hispaania pol Püreneesid ja peaks oma suuruse ja radade mitmekesisusega olma vähemalt sama hea kui El Chorro.

Terradets’s olime pool päeva, kontrollisime ilmateadet nii siin kui sealpool Püreneesid, saades aga Terradetsile suhteliselt vihmase lähinädala, oli selge et tegelikult sõidame kohe Prantsusmaa lõunaosas asuvasse Gorge du Verdon kanjonisse, Big Walls piirkonda.